Aj!

Så har man vart hos tanläkaren för första gången på 10 år idag. Det hela började med att jag inte kunde sova inatt på grund av värdens värsta tandvärk. I morse var det inte bättre så det blev att ringa efter en akut tandläkartid. Akut och akut. Halv 4 fick jag komma och hela dagen har jag fått plågas. Nu är det i alla fall över. En visdomstand som växt fel hade fått ett mega hål eftersom jag inte kom åt att borsa där. De drog ut den på direkten. Skönt! Så nu har jag alltså haft 2 hål i mitt liv. Förra hålet var också i en visdomstand som de drog ut. Men den hade jag inte ont i utan de upptäckte det på en vanlig undersökning får så där 10 år sedan. Ok att det inte är något vidare skoj att dra ut tänder men jag tror säkert att laga inte är så vidare skoj heller. Men det vet jag ju inget om.

Nej nu vill jag att bedövningen ska släppa så jag kan få äta något. Har ju inte fått i mig något ät eller drickbart sedan igårkväll. Jag har nog aldrig haft så ont någonstanns i hela mitt liv förut. Trodde hela huvudet skulle explodera och vare sig ipren eller alvedon hjälpte. Men nu mår jag bra igen. Fast vad dyrt det blev. Men i det där läget hade jag galdeligen tagit ett lån på en miljon för att bli av med smärtan. Det hade vart värt varenda krona.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0