Möblera

Håller på att möblera om här hemma. Inte lätt när planlösningen är kass. När detta radhus byggdes fanns det inga tv-apparater som var stora och platta. Det fanns antagligen heller inga apstora divansoffor. Men man får göra det bästa av saken. Innan har vi haft draperier framför fönster och dörr till uteplatsen för att kunna ha tv:n centrerad framför soffan. Nu när våren är här blir det att tänka om då det är ganska bra att kunna gå ut genom dörren. :) Problemet är då att det blir en del möbler över som jag inte riktirg vet var jag ska göra av. Datarummet får agera slaskrum och här är nu ett helt gäng med möbler och skräp som jag inte alls vill ha här. Så nu blev det till att möblera om även här. Ska nog tvinga Kalle att borra upp hyllorna som stått bakom dörren till datarummet i 2 år. hehe! Har inhadlat kött och potatisgratäng och håller på att frosta av frysen så jag tycker nog att jag har lite att kontra med eller hur. :) Nej åter till matlagning och möblering. Kan slänga upp en bild sen när jag är klar. Det vill säga tidigast till helgen skulle jag tro. haha!


I helgen hoppas jag på att kunna fixa lite på uteplatsen med. Här är bild från förra våren. Längtar till grillkvällar och häng i soffan med min ipad i solen.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, vad härliga bilder! Längtar verkligen till våren/sommaren när jag ser dem! Hur går det med möbleringen? Håller med om att det inte kan vara det lättaste att få till det bra i ert vardagsrum. Lägg gärna upp bilder när du är klar, bilder är kul tycker jag även om jag är hemma hos er titt som tätt. :)

2012-04-26 @ 12:47:17
Postat av: Pernilla

Vad snyggt det där såg ut då!

En del av innemöblerna kanske du kan ta med ut? Om de nu får plats under tak alltså...

Tänk om man hade några procent av den där energin... :)

2012-04-26 @ 13:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0